سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با استفاده از سایت ویکی پدیا مروری بر زندگی نامه و فعالیت های صادق زیبا کلام می نمائیم:

 


(( صادق زیباکلام در سال 1327 در کوچه معروف به دعانویس‌ها در محله بازارچه آب‌منگول تهران در جنوب خیابان ری متولد شد. پدرش تاجر و دارای مغازه‌ای در خیابان قزوین تهران بود اما وارد فعالیت‌های سیاسی نیز شده بود. او از طرفداران محمد مصدق بود اما از لحاظ تشکیلاتی در حزب زحمت‌کشان به رهبری مظفر بقایی فعالیت می‌کرد.

 پس از اخذ دیپلم دبیرستان در سال 1345 در کنکور دانشگاه تهران پذیرفته می‌شود اما پدرش با تحصیل او در ایران مخالفت کرده او را روانه اتریش می‌کند تا او را از درگیری‌های سیاسی دانشگاه تهران به دور نگه دارد. در اتریش تحت تاثیر تفکرات مارکسیستی قرار می‌گیرد و تحصیل خود را در اتریش نیمه‌تمام گذاشته و به توصیه پدر در خرداد 1346 به انگلستان می‌رود.

بعد از طی دوره دوساله کالج او به پلی تکنیک شهر هدرزفیلد در شمال انگلستان می‌رود و وارد رشته مهندسی شیمی می‌شود. او بعد از اتمام دوره کارشناسی وارد دوره کارشناسی ارشد و سپس دکترای مهندسی شیمی در دانشگاه برادفورد می‌شود.

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 94/3/26 | 10:19 صبح | نگارنده: مصطفی شریف | نظرات ()

تحلیل سخنرانی صادق زیبا کلام در تالار ابن سینا مشهد

تحریف امام راحل

 

در روز دوشنبه 25 خرداد ماه  به میزبانی حزب کارگزاران همایشی تحت عنوان " روحانی تنها نیست" در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد . این همایش از سلسله برنامه های بزرگداشت سالگرد انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری در انتخابات 1392 بود . میهمان اصلی این برنامه آقای دکتر صادق زیبا کلام بود (استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران) و مطابق معمول این مرد علاقه مند به "دیده شدن" مجددا به تبیین هجویات ذهن پریشان خود پرداخت .

صادق زیبا کلام با گرایشات مارکسیستی ، اخد دکترا همزمان با جنگ ، ارادتمند هاشمی رفسنجانی ، مصدق و چکمه های رضاخان، کسی که اسرائیل را به رسمیت می شناسد ، مخالف حصر کروبی و موسوی و مدافع سر سخت توافق ژنو در همایش "روحانی تنها نیست " به دعوت حزب کارگزاران در تالار ابن سینا حضور پیدا کرد و سخنرانی نمود .

در این سخنرانی محور گفته های او به موضوع خواسته های مردم از انقلاب اسلامی و عدم تحقق آنها اشاره داشت و در این باره گفت :

"جدا از هر‌نوع نگرشی، مردم ایران در زمان انقلاب خواسته‌هایی داشتند که باید آن‌ها را شناخت.خواسته‌های مردم در زمان انقلاب با بسیاری از انقلاب‌ها متفاوت بود و برای شناخت آن می‌توانیم به سخنرانی‌ها و سخنان امام راحل مراجعه کنیم.

امام خمینی (ره) از مهر 57 تا بهمن 57 مصاحبه‌های بسیاری انجام دادند که می‌توانیم برای شناخت درخواست مردم به آنها مراجعه کنیم .

حرف‌های برخی را که امروز سخنرانی می‌کنند نباید در مورد انقلاب باور کرد؛ کسانی که انقلاب را به خواست‌ خود تحریف می‌کنند.

در دوران پس از انقلاب اسلامی مردمی که راهپیمایی می‌کردند، نخستین درخواست‌شان آزادی زندانیان سیاسی، مبارزه با شکنجه، برپایی دادگاه برای کسانی که به دلیل امنیتی بازداشت شده بودند، بود.

تحقیق نکردیم که چه بلایی به سرخواسته‌های انقلاب آمد و خواسته‌ها چه شد، می‌توان گفت گفتمانی بر انقلاب تحمیل شد که بخش‌هایی از خواسته‌ها را کنار زد و من نام این گفتمان را آمریکاستیزی گذاشته‌ام.

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 94/3/26 | 10:13 صبح | نگارنده: مصطفی شریف | نظرات ()
       

.: Weblog Themes By eshare :.