تمامی انقلاب ها و تحولات تعالی جویانه بشر  دارای سه محور اصلی می باشد

    -         امام(رهبر حرکت)

    -         ایدئولوژی( تفکر پشتوانه حرکت)

    -         مردم ( حامیان حرکت)

در این مجال نمی خواهیم به موضوع اولویت بندی و میزان اثراین شاخص ها بپردازیم و موضوع بحث ما شاخص " امام" است.

نقش " امام" هدایت مردم و امورات آنان بر مبنای ایدئولوژی می باشد . امام با توجه به باید ها و نباید های برخواسته از ایدئولوژی و آرمان ها ، به عنوان یکی از اضلاع اصلی حرکت ایفاء نقش می نماید . اوست که با تسلط فکری بر ایدئولوژی و همچنین نفوذ کلام در بین مردم در مواجهه با مسائل روز با اتخاذ تصمیمات ومناسب هدایت مردم را برنامه ریزی و عملیاتی می نماید.

در واقع مشی و مرام امام برای مردم به عنوان تفسیری به روز از ایدئولوژی تعریف می گردد و مردم در مواجهه با مسائل مختلف به آن تمسک جسته و راه را پیدا می نمایند.

در هر حرکتی هر کدام از این سه شاخص نتواند نقش مناسب و به هنگام خود را ایفا نماید حرکت به نتیجه نخواهد رسید . به طور مثال در انقلاب مردم مصر به دلیل نبود فردی مناسب با ویژگی های امام و همچنین ضعف در ایدئولوژی انقلاب به نتیجه نرسید و منحرف شد .

شما می توانید سایر حرکت های موفق و نا موفق ملل مختلف دنیا در زمان های مختلف را بر همین اساس مطالعه و بررسی نمائید.



از سوی دیگر همواره حرکت ها و انقلاب های تعالی جویانه بشری دشمنان خاص خود را داشته است . دشمنانی که با احساس خطر در حوزه منافع خود ( کوتاه مدت یا بلند مدت ) نسبت به شکست یا انحراف انقلاب ها برنامه ریزی و تلاش نموده اند .

در واقع برای انحراف یا اضمحلال یک انقلاب بایستی حداقل یکی از سه ضلع فوق الذکر نابود شود .

یعنی یا ایدئولوژی مورد تردید قرار بگیرد و ناکارآمد جلوه کند ، یا امام حذف شود و یا مقبولیت و محبوبیت خود را در بین مردم از دست بدهد  و یا مردم با فاصله گرفتن از مبانی و آرمان های خود و تغییر نوع تفکرات از حرکت جدا شوند .

در مورد  انقلاب اسلامی ایران هر سه ضلع حرکت به نحو بسیار عالی و در زمان مناسب در کنار یکدیگر قرار گرفتند . امام خمینی ( ره) مردی الهی و عالم به علوم اسلامی و همچنین دارای صفات فردی لازم برای رهبری یک حرکت بودند . ایدئولوژی حرکت همان مبانی اسلام ناب و برگفته از قرآن کریم و سیره اهل بیت عصت و طهارت بود . و به دلیل عمق باورها و آرمان های این مکتب در بین مردم ایران و جایگاه رفیع روحانیت در بین مردم ، با توجه به فشار ها و ظلم های رژیم شاهنشاهی بر مردم پتانسیل لازم جهت میل به تغییر در مردم ایجاد گردید و با مدد و نصرت الهی در بهمن 57 این حرکت به نتیجه رسید و مدلی نوین از حکومت به دنیا ارائه شد.

از سوی دیگر دشمنان این مرز و بوم در سطوح مختلف نسبت به این انقلاب احساس خطر نمودند . انقلاب اسلامی ایران در سطح استراتژیک و  اندیشه ( منافع بلند مدت ) تا سطح منافع مالی و سیاسی( کوتاه و میان مدت) تمدن غرب را که در حال استیلای کامل بر دنیای مادی بود را به چالش کشید .

البته به شهادت تاریخ سال ها قبل از بهمن 57 دولت های غربی نسبت به این حرکت مردمی همواره برنامه ریزی و نقش آفرینی می نمودند و بارها نسبت به سرکوب یا انحراف آن تلاش های فراوان کردند. از سرکوب مشروطه تا کودتا .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی با ابزارهای مختلف سعی بر زدن یکی از سه شاخص فوق الذکر نمودند . جنگ تحمیلی هشت ساله ، وضع شدیدترین تحریم های اقتصادی ، تهاجم گسترده فرهنگی و جنگ نرم با هدف  حذف سرمایه اجتماعی و بدنه مردمی و اثبات ناکار آمدی ایدئولوژی ، اقدام به  ترور شخصیت های تاثیر گذار و محوری با هدف  حذف نیرو های کارآمد و فکری امام و رهبری جهت جلوگیری از پیاده سازی موفق مدل جمهوری اسلامی و باز تولید اندیشه .

در مورد  شاخص" امام "  در زمان حیات امام خمینی ( ره) اقدامات زیر را انجام دادند :

    -         تلاش برای شناسایی و نفوذ بر امام ( موفق نبود)
    -         تلاش برای نفوذ در اطرافیان و نزدیکان امام
    -         تلاش برای تسلط بر جانشین امام و برنامه ریزی برای بعد از امام خمینی ( ره) ( نفوذ در دفتر منتظری و انحراف آن)
    -         تلاش برای فشار فکری و تخریب شخصیت امام توسط برخی روحانی نما ها
    -        تلاش برای حذف یاران اصلی و با وفای امام جهت محدود نمودن سرعت حرکت
    -         تحریف شخصیت و منویات حضرت امام
    -         و ...

اما با مدد الهی و شایستگی های آن مرد الهی و همچنین پایگاه رفیع ایشان در قلوب مردم تمامی این توطئه ها یکی پس از دیگری خنثی گردید و انقلاب اسلامی راه خود را پیمود .

در زمان حیات حضرت امام خمینی ( ره)و بعد از آن پروژه تحریف شخصیت امام با هدف صدمه به شاخص " امام" از سوی دشمنان داخلی و خارجی  پیگیری گردید . امام نیز با هوشمندی در وصیت نامه خود به این موضوع اشاره نمودند .

پس از حضرت امام ( ره) ، با عنایت ویژه الهی که در قرآن کریم نیز وعده فرموده "آنکه مرا یاری کند من نیز یاور او هستم"در پیچیده ترین و حساس ترین شرایط زمانی ، حضرت آقا به رهبری انقلاب اسلامی برگزیده شدند . ایشان شاگرد خلف سید روح الله بود و به اراده الهی در عین تلاش دشمن برای ترور ، به عنوان ذخیره الهی باقی مانده بود .  ایشان همانطور که اعلام فرمودند همان مسیر امام و مبانی انقلاب اسلامی را در همه امور پیگیری و پیاده سازی نمودند . با مدیریت و رهبری حکیمانه و مدبرانه ایشان انقلاب اسلامی فتنه ها و همجه های سنگینی را پشت سر گذاشت و ضمن روشن نمودن ابعاد جدیدی از ظرفیت های اندیشه انقلاب اسلامی ، روز به روز جایگاه ایشان در قلوب مردم ایران و جهان اسلامی رفیع تر گردید .

تمامی تلاش هایی که دشمن برای آسیب رساندن به شاخص " امام" در زمان امام خمینی ( ره) انجام داده بود برای ایشان نیز پیاده سازی و اجرا نمود و در حال حاضر نیز  برای صدمه زدن به شاخص " امام" در تلاش است.

یکی از پروژه های بسیار مهم  جهت صدمه به شاخص " امام"  در حال حاضر  تعریف شخصیتی جدید برای هدایت بخشی از مردم و احیانا مطرح نمودن آن در آینده ( پروژه جانشین رهبری) است.

این فرد بایستی دارای ویژگی ها و ظرفیت های خاصی باشد تا بتواند بخشی از افکار عمومی را متوجه خود کند . سید حسن خمینی با توجه به انتساب به حضرت امام ، سادات بودن ، روحانی بودن و با توجه به نفوذ بسیار زیاد جریان اصلاحات و کارگزاران در بیت امام خمینی ( ره) می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

در حال حاضر جریان کارگزاران و اصلاحات خلاء یک رهبر کاریزما را برای آینده خود به شدت احساس می کند و نیاز به رهبر سازی را برای خود راهبردی می داند .

بزرگ سازی و معرفی فردی که دارای شرایط لازم به عنوان یک رهبر برای این جریانات باشد پروژ ه ای است که مدت ها توسط سران آنها آغار گردیده است. با معرفی این چهره به بدنه جامعه می توان بر بسیاری از گرایشات و تفکرات  لیبرال و سکولار آقایان صحه انقلابی بودن گذاشت . ضمنا می توانند تعریف مطلوب خود را از شخصیت امام و همچنین مبانی اندیشه ایشان ارائه کنند . در واقع در حال حاضر مهمترین و جدی ترین خط تحریف امام توسط همین جریان پیگیری می شود و شاید مهمترین برنامه آنها برای تحقق این هدف " پروژه امام سازی" است. با بررسی مواضع سران این جریانات سیاسی نسبت به سید حسن خمینی و سطح ارتباط فی مابین و مانور ویژه ای که بر روی ایشان می دهند می توان چنین تحلیلی داشت که برنامه ویژه ای برای ایشان دارند.

لازم به ذکر است سید حسن خمینی سابقه شاگردی اساتیدی همچون آیت الله موسوی اردبیلی ، موسوی بجنوردی و آقای صانعی را دارد.

سران این جریانات که همواره با نام " پیروی از خط امام" خلاف مشی و منویات واقعی امام حرکت نموده اند و بارها صدمات سنگینی بر پیکره انقلاب وارد نموده اند بسیار خود را به سید حسن خمینی نزدیک کرده اند و قاعدتا حاصل معاشرت بسیار نفوذ و اثر گذاری است . از سوی دیگر رسانه های متعلق به این جریانات سیاسی با تیتر ها و مطالب خود آرام آرام تحقق این پروژه را پیگیری می کنند. انعکاس اخبار مرتبط با سید حسن خمینی در صفحه اول روزنامه های زنجیره ای و روی جلد مجلات ایشان نشان از یک وحدت رویه برنامه ریزی شده دارد.

در جریان فتنه سال 88 سید حسن خمینی موضع گیری رسمی و جدی نکرد و سکوت اختیار کرد و تصاویر منتشره از دیدارهای خصوصی سید حسن خمینی با موسوی - خاتمی - کروبی و موسوی خوئینی ها حکایت دارد. در جریان فتنه بارها به امام عظیم الشان توهین و هتاکی شد اما سید حسن خمینی به عنوان تولیت حرم امام و رئیس مؤسسه حفظ و نشر آثار  امام خمینی(ره) کوچکترین موضعی نگرفت.


دیدار سید حسن خمینی و میر حسین موسوی
دیدار سید حسن خمینی و میر حسین موسوی

این روند تا آنجا ادامه پیدا کرد که سید احمد خاتمی امام جمعه تهران نیز به ایشان اعتراض کرد و سید حسن خمینی نیز سپاه را متهم نمود که در مسائل سیاسی ورود می کند و آنرا خلاف وصیت نامه امام دانست. مردم نیز در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در مرقد ایشان به سید حسن خمینی روی خوش نشان ندادند و با شعارهایی سعی کردند مواردی را به او تذکر دهند.

در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوره ی یازدهم ، وقتی آقای هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شد ، سید حسن خمینی که در طول هشت ماه فتنه کوچکترین موضع گیری بر علیه فتنه گران نداشت، با انتشار نامه ای با تمام توان  از ایشان حمایت کرد . او در نامه های خود خطاب به سید محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی از کلمه " سرور " استفاده می کند. در جلسات بسیاری سید حسن خمینی حضور پیدا می کند که در آن جلسات سید محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی حضور دارند و موضوع این جلسات از تعزیه خانوادگی تا بررسی کابینه روحانی،  مباحث سیاسی و برنامه ریزی برای آینده است!


جلسه مشترک هاشمی رفسنجانی سید محمد خاتمی سید حسن موسوی

به طور مثال اخیرا  هاشمی رفسنجانی در همایش پاسداشت همسر مکرم امام خمینی ( ره) کلمه علامه را  برای سید حسن خمینی بکار برد  (در آداب حوزه علامه به شخصی خطاب می شود که حداقل 50 سال مشغول تحصیل و تدریس بوده و در علوم مختلف ورود کرده است نه به شخصی که 20 سال است در حوزه مشغول تحصیل است و مهمترین خروجی او چهار عدد کتاب آن هم در یک حوزه موضوعی است!)

برنامه ریزی برای سفرهای سید حسن خمینی به شهر های مختلف ، حضور فعال ایشان در برنامه های اجتماعی ، حضور در  شبکه های اجتماعی ، چاپ عکس از ایشان در مرقد امام و ... را می توان در راستای تلاش برای افزایش ضریب نفوذ  ایشان دانست و بر اساس تحلیل ها و اخبار  ایشان نقش جدی در انتخابات خبرگان آینده ایفا خواهد نمود.

تشکیل شورای برنامه ریزی برای انتخابات خبرگان آتی و همچنین ارتباط نزدیک و جلسات مکرر هم اندیشی سیاسی کارگزاران و اصلاح طلبان با سید حسن خمینی نیز موید همین تحلیل است.

 شاید یادگار امام (ره) سید احمد خمینی ( پدر سید حسن) با توجه به آینده نگری و احساس خطر پیرامون همین موارد بود که در نامه خود خطاب به فرزندان نوشت :

"به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آنست و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند.هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است! امروز باید در کنار نظاممان پشت سر رهبری قرار بگیریم. .... .هیچکس حق شکستن حریم رهبری را ندارد. .... همه باید به دستورات رهبری عمل کنند... اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند، بدانید که نقص از ماست .... اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است. هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه‌ای است در خط آمریکاست. "

امیدواریم با مدد الهی و  هوشیاری آقای سید حسن خمینی تیر دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی به سنگ خورده و ایشان بر اساس سفارش پدر پشت سر ولی فقیه حرکت نماید و خدای ناکرده فتنه های آتی از بیت امام راحل و عظیم الشان نباشد و بیت امام سهمی در تحریف شخصیت امام و جعل مبانی اندیشه انقلاب اسلامی نداشته باشد .

 #امام خمینی      #سید احمد خمینی    #هاشمی رفسنجانی   # پروژه امام سازی

 







تاریخ : پنج شنبه 94/4/11 | 1:33 عصر | نگارنده: مصطفی شریف | نظرات ()
.: Weblog Themes By eshare :.